hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا سال آینده به پایان می‌رسد

کرمانشاه| بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا سال آینده به پایان می‌رسد

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته پرونده بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نیمه نخست سال ۱۳۹۸ بسته می‌شود.

هادی درفشی گفت: در زلزله سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و روستایی در ۱۰ شهر و در یک هزار و ۶۰۰ روستا آسیب دید که بنیاد مسکن با بسیج امکانات و تجهیزات ۱۳ استان به‌عنوان معین کرمانشاه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده این استان وارد عمل شد.

او گفت: با وقوع زلزله سال گذشته و امسال در استان کرمانشاه درمجموع ۳۲ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دید که با تلاش‌های فراگیر، تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی به‌طور کامل بازسازی و تحویل مردم شد.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی باقی‌مانده با مشارکت مردم به اتمام می‌رسد.


درفشی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اصلی بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی و شهری استان کرمانشاه است ابراز امیدواری کرد نیمه سال آینده مناطق آسیب‌دیده شهری و روستایی ناشی از زلزله مهیب پارسال و امسال این استان به‌طور کامل بازسازی و مردم در آنان ساکن شوند.

به گفته او در زلزله امسال استان کرمانشاه تعدادی از منازل مردم در مناطق شهری و روستایی نیز آسیب دید، ولی خوشبختانه منجر به تلفات جانی نشد و فقط تعدادی مصدوم برجا گذاشت.

او افزایش مصالح ساختمانی در ماه‌های نخستین سال جاری را در کندی عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تأثیرگذار خواند و ابراز امیدواری کرد با حمایت همه‌جانبه دولت و مشارکت نزدیک مردم استان کرمانشاه زندگی عادی مردم به‌طور کامل از سر گرفته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد